RiRiA

!!! VORLÄUFIG !!!

61.000 XP

Riria

Schutzgott:
Eilistraee (CG): alias: Lady of the Dance, or Lady Silverhair, and sometimes The Dark Dancer
Goddess of beauty, dance, song, freedom, moonlight, swordwork, and hunting
Domains: u.a.: Charm und Elfen

Gesinnung:
Chaotisch Neutral

Beschreibung:
Alter: 123
Geschlecht: w
Größe: 1,66, Gewicht: 55
Augen: Violett, Haare: hellrot, Haut: Mitteleuropa

„Frivole Elfe“
In wahrer Gestalt kommen noch Hörner, Flügelchen (Schwarz) und Schwanz (schwarz, dünn mit Bommel) dazu.

Rasse

Fey'ri : sunelve + succubus (Races of Fareun)

  • Caotic Evil - caotic neutral
  • +2 DEx, +2 Int, -2 Consti
  • Medium size
  • 30feet land speed & in winged form: 40 feet fly (poor)
  • Drakvision 60ft
  • Low Light vision
  • Immunity to sleep spells & effects
  • +2 racil bonus on Will saves gegen enchantment spells and effects
  • Alter self (Sp) Fey'ri can use alter self at will to assume any humanoid form, and can reamiant in that form indefinitly
  • +2 racial bonus on: Bluff, Hide, Listen, Search and spot
  • Favord Class: sorcerer
  • Elven Blood & native Outsider
  • 4x special ability (alle SP: 1/day) from following list: FIXME
    • Detect thoughts (sp)
    • Clairaudience (sp)
    • Charm Person (sp)
    • Suggestion (sp)
    • fire resistance 10
  • Level Adjustment +2 (ECL Rückkauf: 7000+9000 XP)

Klassen

ECL Rückkauf 2→0 (16000xp)
Barde (1)
Sorcerer (5)
Mage of the Arcarn Order (4) siehe Complete Arcarn S. 49

Barde:

  • 1/day: Inspire Courage (su) für 5 Runden: +1 AT, +1 Schaden, +1 Savings gegen Charm und Fear
  • Bardic Knwolage ( W20 + 3 … Das bringt nur was bei einer gewürfelten 17 bis 20 )
  • Alle „Fluff“ Fertigkeiten sind Class skill ⇒ 4 Ränge statt Cross Class unmöglich
  • Cure * wounds auf Spell Liste, aber nicht als aktiver Zauber

Sorcerer:

  • Familiar FIXME

Mage of the Arcarn Order:

  • Spellpool

Attribute

Attr. Wert Bonus
STR 10 + 0
DEX +2 14 → 16 + 2 Gegenstand =18 + 4
CON -2 16 → 14 +2
INT +2 12 → 14 +2
WIS 10 +0
CHA 18 +2 Level +2 Gegenstand = 22 +6

BauPunkte 40:

Saves

  • Base AT Bonus:
  • Reflex:
  • Will:
  • Fortitunde/ Zähigkeit:

Feats:

1): Arcane Preparation [General] – für Prestigeklasse
3): Heighten Spell [Metamagic]
6): Cooperativ Caster – für Prestigeklasse
9): Combat Casting ? FIXME
Class Bonus [Metamagic]: Energy Substitution Acid (alternativen wären: Fire, Cold, Electr)
irgendwann mal: Enery Admixture (Spellevel +4)

Fertigkeiten:

  • +2 racial bonus on: Bluff, Hide, Listen, Search and spot

FIXME

Barde: (6+2)*4

  • Diplomatie 4
  • Perform/ Auftreten (Succubus) 4
  • Motiv erkennen 4
  • Informationen Sammeln ? 4
  • Turnen ? 4
  • Lauschen ? 4

keiner:

  • Entdecken

Sorccerer: (2+2)*5

  • Wissen (arcanes) 8 – Prestigeclass
  • Bluffen 5 → +2 auf Diplomatie

Mage of Order: (2+2)*4

  • Konzentration 12

FIXME

Sorcerer Zauber

GROSS GESCHRIEBEN: Spell Compendium ⇒ nicht im Spellpool (RAW)
Ring: Kandidat um in einen Ring: „Spell Storing Minor“ gecastet zu werden
Zahlen 1,2,3 vor dem Zauber gibt an welche Zauber auf der Spells Known Liste sind. Ohne Zahl: Kandidat für die Liste.

Grad 0

8 erlaubt TODO: optimieren mit Barde

  • 1 Prestidigitation: Performs minor tricks.
  • 2 Mending: Makes minor repairs on an object.
  • 3 Detect Magic: Detects spells and magic items within 60 ft.
  • 4 Detect Poison: Detects poison in one creature or small object.
  • 5 Resistance: Subject gains +1 on saving throws. touch (+ Premanent + 500XP :) )
  • 6 Dancing Lights: Creates torches or other lights. ( nur weil ich supporte bin, Ich brauche ihn nicht)
  • 7 Mage Hand: 5-pound telekinesis.
  • 8 Message: Whispered conversation at distance.

Grad 1

5 erlaubt FIXME 1 bis 2 zu viel

  • 1 Magic Missile
  • 2 True Strike (+20 auf AT – egal welche, also auch ranged touch) Ring
  • 3 Mage Armor 9h (1h je Level)
  • 4 Grease
  • 5 Shild (+4 AC, 1min/level) Ring
  • 6 Ray of Enfeeblement: Ray deals 1d6 +1 per two levels Str damage.
  • 1/day Charm Person
  • (7) BLOCK THE SEED (Block the Seed - alternativ: als Pircing)
  • Mount
  • Alarm
  • Rascher Rückzug

Grad 2

4 erlaubt

  • 1 Glitterdust: Blinds creatures, outlines invisible creatures.
  • 2 Scorching Ray: Ranged touch attack, 4d6 fire damage , 2 rays auf level 9
  • 3 SPEZILLER ANTI GRAPPLE Zauber, der in SL Hand ein Partykiller ist – Personal Ring
  • 4 BALEFUL TRANSPOSITION (Teleport Vertauschen)
  • Web: Fills 20-ft.-radius spread with sticky spiderwebs.
  • Protection from Arrows: Subject immune to most ranged attacks.
  • Resist Energy: Ignores first 10 (or more) points of damage/attack from specified energy type.
  • Spectral Hand: Creates disembodied glowing hand to deliver touch attacks.
  • Knock: Opens locked or magically sealed door.
  • Whispering Wind: Sends a short message 1 mile/level.
  • Eagle’s Splendor: Subject gains +4 to Cha for 1 min./level.
  • Rope Trick: As many as eight creatures hide in extradimensional space.
  • Invisibility
  • Blure (20% miss chance)
  • Spiegelbilder
  • Bear Endurance ist besser als „flase Live“! touch; +4 auf KO ⇒ 2*9=18 Lebenspunkte & +2 Fortitude save)

Grad 3

3 erlaubt

  • 1 Haste: One creature/level moves faster, +1 on attack rolls, AC, and Reflex saves.
  • 2 Lightning Bolt: Electricity deals 1d6/level damage.
  • Dispel Magic
  • 1/day? Suggestion
  • Heroism: Gives +2 bonus on attack rolls, saves, skill checks.
  • Tongues: Speak any language.
  • Fireball: 1d6 damage per level, 20-ft. radius.
  • Wind Wall: Deflects arrows, smaller creatures, and gases.
  • Displacement: Attacks miss subject 50%.
  • Invisibility Sphere: Makes everyone within 10 ft. invisible.
  • Vampiric Touch: deals 1d6/two levels damage = 4w6; caster gains damage as HP.
  • Hold Person

Grad 4

2 erlaubt

  • 1 ORB OF COLD (9w6 Schaden & 1 Runde Blind/ Will negates)
  • RESIST ENERGY, MASS
  • Assay Spell Resistance: +10 bonus on caster level checks to defeat one creature’s spell resistance.
  • Dimensional Anchor: Bars extradimensional movement.
  • Globe of Invulnerability, Lesser: Stops 1st- through 3rd-level spell effects.
  • Dimension Door: Teleports you short distance.
  • Charm Monster: Makes monster believe it is your ally.
  • Confusion: Subjects behave oddly for 1 round/level.
  • Crushing Despair: Subjects take -2 on attack rolls, damage rolls, saves, and checks.
  • Fire Shield: Creatures attacking you take fire damage (1w6+9 casterLevel); you’re protected from heat or cold.
  • Rainbow Pattern: Lights fascinate 24 HD of creatures.
  • Bestow Curse: -6 to an ability score; -4 on attack rolls, saves, and checks; or 50% chance of losing each action.
  • Enervation: Subject gains 1d4 negative levels.
  • Stoneskin (touche: damage reduction 10/adamantine)
  • Fire Shield (1/2 schaden von fire or cold !PERSONAL!, und 1w6+9 schaden wenn man im melee angegriffen wird)
  • ORB OF FORCE (Fire, cold, sonic, electr,… jeweils extra lernen) : Globe of force deals 1d6/level

Barden Zauber

FIXME Optimieren was davon auf die Barden und was auf die Sorccerer Liste kommt. (Spells per Day und so)

level 0

**4 erlaubt

  • Barden exklusiv: Know Direction (wo ist Norden)
  • Barden exklusiv: Summon Instrument (große Trommel als Deckung, großes Blechblassinstument als Waffe, Flöte als)
  • Ghost Sound: Figment sounds.
  • Read Magic: Read scrolls and spellbooks.

Ausrüstung

Gold Objekt
4000 Headband of CH +2 (+4 wäre 16k Gold) - Eigentlich Cloak, aber Kopf sollte OK sein
2000 Amulet of natural Armor (AC +1)
9000 Cloak of Resistance: +3 auf alle Saving Throwes
4000 Dex Handschuhe (Dex+2)
18000 Ring: Spell Storing, Minor (bis Level 3)
8000 Protection Ring (AC+2)
4000* Bauchnabel Pircing: Block the Seed (Spell Level 1) — Sollte eigentlich für weniger zu haben sein, aber nicht „Core“ FIXME
1000 Healing Belt
2500 Endure Elements Boot (Boots of the Winterlands)
780 Arcarn Order: 750 Aufnahme, 30 Gold je Monat
2500 Bag of Holding I
1500 Arteficer Monocle ??? Da ich keine Zauberkunde steigere…
9000 Perle der Macht 3
50 Heiltrank 1w8+2
22 Silber Dolch
2 Rucksack
0,1 Wasserschlauch
0,1 Proviantbeutel
1 Essen (2Tage)
0,1 Schlafssack
0,5 Hängematte
10 „Explorer“ Outfit
0,2 10f Seil (Rope Trick)
1 Seil 50ft
55 Künstlerwerkzeug (Kerzen, Seife, Massageöl, und so Zeug), +50 für Meisterarbeit
summe
66.422 Maximal: 66.000 ( Bau auf Level 11) FIXME

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(C) 2018 Kuma

rpg/dud_einzelabenteuer/riria_succubus.txt · Zuletzt geändert: 01.11.2018 01:20 von kuma
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