RiRiA
!!! VORLÄUFIG !!!
61.000 XP
Riria
Schutzgott:
Eilistraee (CG): alias: Lady of the Dance, or Lady Silverhair, and sometimes The Dark Dancer
Goddess of beauty, dance, song, freedom, moonlight, swordwork, and hunting
Domains: u.a.: Charm und Elfen
Gesinnung:
Chaotisch Neutral
Beschreibung:
Alter: 123
Geschlecht: w
Größe: 1,66, Gewicht: 55
Augen: Violett, Haare: hellrot, Haut: Mitteleuropa
„Frivole Elfe“
In wahrer Gestalt kommen noch Hörner, Flügelchen (Schwarz) und Schwanz (schwarz, dünn mit Bommel) dazu.
Rasse
Fey'ri : sunelve + succubus (Races of Fareun)
Caotic Evil - caotic neutral
+2 DEx, +2 Int, -2 Consti
Medium size
30feet land speed & in winged form: 40 feet fly (poor)
Drakvision 60ft
Low Light vision
Immunity to sleep spells & effects
+2 racil bonus on Will saves gegen enchantment spells and effects
Alter self (Sp) Fey'ri can use alter self at will to assume any humanoid form, and can reamiant in that form indefinitly
+2 racial bonus on: Bluff, Hide, Listen, Search and spot
Favord Class: sorcerer
Elven Blood & native Outsider
4x special ability (alle SP: 1/day) from following list:
Detect thoughts (sp)
Clairaudience (sp)
Charm Person (sp)
Suggestion (sp)
fire resistance 10
Level Adjustment +2 (ECL Rückkauf: 7000+9000 XP)
Klassen
ECL Rückkauf 2→0 (16000xp)
Barde (1)
Sorcerer (5)
Mage of the Arcarn Order (4) siehe Complete Arcarn S. 49
Barde:
1/day: Inspire Courage (su) für 5 Runden: +1 AT, +1 Schaden, +1 Savings gegen Charm und Fear
Bardic Knwolage ( W20 + 3 … Das bringt nur was bei einer gewürfelten 17 bis 20 )
Alle „Fluff“ Fertigkeiten sind Class skill ⇒ 4 Ränge statt Cross Class unmöglich
Cure * wounds auf Spell Liste, aber nicht als aktiver Zauber
Sorcerer:
Familiar
Mage of the Arcarn Order:
Attribute
Attr. | Wert | Bonus |
STR | 10 | + 0 |
DEX +2 | 14 → 16 + 2 Gegenstand =18 | + 4 |
CON -2 | 16 → 14 | +2 |
INT +2 | 12 → 14 | +2 |
WIS | 10 | +0 |
CHA | 18 +2 Level +2 Gegenstand = 22 | +6 |
BauPunkte 40:
Saves
Base AT Bonus:
Reflex:
Will:
Fortitunde/ Zähigkeit:
Feats:
1): Arcane Preparation [General] – für Prestigeklasse
3): Heighten Spell [Metamagic]
6): Cooperativ Caster – für Prestigeklasse
9): Combat Casting ?
Class Bonus [Metamagic]: Energy Substitution Acid (alternativen wären: Fire, Cold, Electr)
irgendwann mal: Enery Admixture (Spellevel +4)
Fertigkeiten:
Barde: (6+2)*4
keiner:
Sorccerer: (2+2)*5
Mage of Order: (2+2)*4
Sorcerer Zauber
GROSS GESCHRIEBEN: Spell Compendium ⇒ nicht im Spellpool (RAW)
Ring: Kandidat um in einen Ring: „Spell Storing Minor“ gecastet zu werden
Zahlen 1,2,3 vor dem Zauber gibt an welche Zauber auf der Spells Known Liste sind. Ohne Zahl: Kandidat für die Liste.
Grad 0
8 erlaubt TODO: optimieren mit Barde
1 Prestidigitation: Performs minor tricks.
2 Mending: Makes minor repairs on an object.
3 Detect Magic: Detects spells and magic items within 60 ft.
4 Detect Poison: Detects poison in one creature or small object.
5 Resistance: Subject gains +1 on saving throws. touch (+ Premanent + 500XP :) )
6 Dancing Lights: Creates torches or other lights. ( nur weil ich supporte bin, Ich brauche ihn nicht)
7 Mage Hand: 5-pound telekinesis.
8 Message: Whispered conversation at distance.
Grad 1
5 erlaubt 1 bis 2 zu viel
1 Magic Missile
2 True Strike (+20 auf AT – egal welche, also auch ranged touch) Ring
3 Mage Armor 9h (1h je Level)
4 Grease
5 Shild (+4 AC, 1min/level) Ring
6 Ray of Enfeeblement: Ray deals 1d6 +1 per two levels Str damage.
1/day Charm Person
(7) BLOCK THE SEED (Block the Seed - alternativ: als Pircing)
Mount
Alarm
Rascher Rückzug
Grad 2
4 erlaubt
1 Glitterdust: Blinds creatures, outlines invisible creatures.
2 Scorching Ray: Ranged touch attack, 4d6 fire damage , 2 rays auf level 9
3 SPEZILLER ANTI GRAPPLE Zauber, der in SL Hand ein Partykiller ist – Personal Ring
4 BALEFUL TRANSPOSITION (Teleport Vertauschen)
Web: Fills 20-ft.-radius spread with sticky spiderwebs.
Protection from Arrows: Subject immune to most ranged attacks.
Resist Energy: Ignores first 10 (or more) points of damage/attack from specified energy type.
Spectral Hand: Creates disembodied glowing hand to deliver touch attacks.
Knock: Opens locked or magically sealed door.
Whispering Wind: Sends a short message 1 mile/level.
Eagle’s Splendor: Subject gains +4 to Cha for 1 min./level.
Rope Trick: As many as eight creatures hide in extradimensional space.
Invisibility
Blure (20% miss chance)
Spiegelbilder
Bear Endurance ist besser als „flase Live“! touch; +4 auf KO ⇒ 2*9=18 Lebenspunkte & +2 Fortitude save)
Grad 3
3 erlaubt
1 Haste: One creature/level moves faster, +1 on attack rolls, AC, and Reflex saves.
2 Lightning Bolt: Electricity deals 1d6/level damage.
Dispel Magic
1/day? Suggestion
Heroism: Gives +2 bonus on attack rolls, saves, skill checks.
Tongues: Speak any language.
Fireball: 1d6 damage per level, 20-ft. radius.
Wind Wall: Deflects arrows, smaller creatures, and gases.
Displacement: Attacks miss subject 50%.
Invisibility Sphere: Makes everyone within 10 ft. invisible.
Vampiric Touch: deals 1d6/two levels damage = 4w6; caster gains damage as HP.
Hold Person
Grad 4
2 erlaubt
1 ORB OF COLD (9w6 Schaden & 1 Runde Blind/ Will negates)
RESIST ENERGY, MASS
Assay Spell Resistance: +10 bonus on caster level checks to defeat one creature’s spell resistance.
Dimensional Anchor: Bars extradimensional movement.
Globe of Invulnerability, Lesser: Stops 1st- through 3rd-level spell effects.
Dimension Door: Teleports you short distance.
Charm Monster: Makes monster believe it is your ally.
Confusion: Subjects behave oddly for 1 round/level.
Crushing Despair: Subjects take -2 on attack rolls, damage rolls, saves, and checks.
Fire Shield: Creatures attacking you take fire damage (1w6+9 casterLevel); you’re protected from heat or cold.
Rainbow Pattern: Lights fascinate 24 HD of creatures.
Bestow Curse: -6 to an ability score; -4 on attack rolls, saves, and checks; or 50% chance of losing each action.
Enervation: Subject gains 1d4 negative levels.
Stoneskin (touche: damage reduction 10/adamantine)
Fire Shield (1/2 schaden von fire or cold !PERSONAL!, und 1w6+9 schaden wenn man im melee angegriffen wird)
ORB OF FORCE (Fire, cold, sonic, electr,… jeweils extra lernen) : Globe of force deals 1d6/level
Barden Zauber
Optimieren was davon auf die Barden und was auf die Sorccerer Liste kommt. (Spells per Day und so)
level 0
4 erlaubt
Barden exklusiv: Know Direction (wo ist Norden)
Barden exklusiv: Summon Instrument (große Trommel als Deckung, großes Blechblassinstument als Waffe, Flöte als)
Ghost Sound: Figment sounds.
Read Magic: Read scrolls and spellbooks.
Ausrüstung
Gold | Objekt |
4000 | Headband of CH +2 (+4 wäre 16k Gold) - Eigentlich Cloak, aber Kopf sollte OK sein |
2000 | Amulet of natural Armor (AC +1) |
9000 | Cloak of Resistance: +3 auf alle Saving Throwes |
4000 | Dex Handschuhe (Dex+2) |
18000 | Ring: Spell Storing, Minor (bis Level 3) |
8000 | Protection Ring (AC+2) |
4000* | Bauchnabel Pircing: Block the Seed (Spell Level 1) — Sollte eigentlich für weniger zu haben sein, aber nicht „Core“ |
1000 | Healing Belt |
2500 | Endure Elements Boot (Boots of the Winterlands) |
| |
780 | Arcarn Order: 750 Aufnahme, 30 Gold je Monat |
| |
2500 | Bag of Holding I |
1500 | Arteficer Monocle ??? Da ich keine Zauberkunde steigere… |
9000 | Perle der Macht 3 |
| |
50 | Heiltrank 1w8+2 |
22 | Silber Dolch |
| |
2 | Rucksack |
0,1 | Wasserschlauch |
0,1 | Proviantbeutel |
1 | Essen (2Tage) |
0,1 | Schlafssack |
0,5 | Hängematte |
10 | „Explorer“ Outfit |
0,2 | 10f Seil (Rope Trick) |
1 | Seil 50ft |
| |
55 | Künstlerwerkzeug (Kerzen, Seife, Massageöl, und so Zeug), +50 für Meisterarbeit |
summe |
66.422 | Maximal: 66.000 ( Bau auf Level 11) |
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