====== RiRiA ====== !!! VORLÄUFIG !!! 61.000 XP ===== Riria ===== __Schutzgott:__\\ Eilistraee (CG): alias: Lady of the Dance, or Lady Silverhair, and sometimes The Dark Dancer\\ Goddess of beauty, dance, song, freedom, moonlight, swordwork, and hunting \\ Domains: u.a.: Charm und Elfen\\ __Gesinnung:__\\ Chaotisch Neutral\\ __Beschreibung:__\\ Alter: 123 \\ Geschlecht: w \\ Größe: 1,66, Gewicht: 55 \\ Augen: Violett, Haare: hellrot, Haut: Mitteleuropa\\ "Frivole Elfe"\\ In wahrer Gestalt kommen noch Hörner, Flügelchen (Schwarz) und Schwanz (schwarz, dünn mit Bommel) dazu.\\ ===== Rasse ===== Fey'ri : sunelve + succubus (Races of Fareun) * Caotic Evil - caotic neutral * +2 DEx, +2 Int, -2 Consti * Medium size * 30feet land speed & in winged form: 40 feet fly (poor) * Drakvision 60ft * Low Light vision * Immunity to sleep spells & effects * +2 racil bonus on Will saves gegen enchantment spells and effects * Alter self (Sp) Fey'ri can use alter self at will to assume any humanoid form, and can reamiant in that form indefinitly * +2 racial bonus on: Bluff, Hide, Listen, Search and spot * Favord Class: sorcerer * Elven Blood & native Outsider * 4x special ability (alle SP: 1/day) from following list: FIXME * Detect thoughts (sp) * Clairaudience (sp) * Charm Person (sp) * Suggestion (sp) * fire resistance 10 * Level Adjustment +2 (ECL Rückkauf: 7000+9000 XP) ===== Klassen ===== ECL Rückkauf 2->0 (16000xp)\\ Barde (1)\\ Sorcerer (5)\\ Mage of the Arcarn Order (4) siehe Complete Arcarn S. 49\\ __Barde:__\\ * 1/day: Inspire Courage (su) für 5 Runden: +1 AT, +1 Schaden, +1 Savings gegen Charm und Fear\\ * Bardic Knwolage ( W20 + 3 ... Das bringt nur was bei einer gewürfelten 17 bis 20 )\\ * Alle "Fluff" Fertigkeiten sind Class skill => 4 Ränge statt Cross Class unmöglich \\ * Cure * wounds auf Spell Liste, aber nicht als aktiver Zauber\\ __Sorcerer:__\\ * Familiar FIXME __Mage of the Arcarn Order:__\\ * Spellpool ===== Attribute ===== ^ Attr. ^ Wert ^ Bonus ^ |STR |10 |+ 0| |DEX +2 |14 -> 16 + 2 Gegenstand =18 |+ 4| |CON -2 |16 -> 14 |+2| |INT +2 |12 -> 14 |+2| |WIS |10 |+0| |CHA |18 +2 Level +2 Gegenstand = 22 |+6| BauPunkte 40:\\ __Saves__\\ * Base AT Bonus: * Reflex: * Will: * Fortitunde/ Zähigkeit: ===== Feats: ===== 1): Arcane Preparation [General] -- für Prestigeklasse\\ 3): Heighten Spell [Metamagic]\\ 6): Cooperativ Caster -- für Prestigeklasse\\ 9): Combat Casting ? FIXME \\ Class Bonus [Metamagic]: Energy Substitution Acid (alternativen wären: Fire, Cold, Electr)\\ irgendwann mal: Enery Admixture (Spellevel +4)\\ ===== Fertigkeiten: ===== * +2 racial bonus on: Bluff, Hide, Listen, Search and spot FIXME __Barde: (6+2)*4__ \\ * Diplomatie 4 * Perform/ Auftreten (Succubus) 4 * Motiv erkennen 4 * Informationen Sammeln ? 4 * Turnen ? 4 * Lauschen ? 4 __keiner:__\\ * Entdecken __Sorccerer: (2+2)*5__\\ * Wissen (arcanes) 8 -- Prestigeclass * Bluffen 5 -> +2 auf Diplomatie __Mage of Order: (2+2)*4__\\ * Konzentration 12 FIXME ===== Sorcerer Zauber ===== GROSS GESCHRIEBEN: Spell Compendium => nicht im Spellpool (RAW)\\ __Ring__: Kandidat um in einen Ring: "Spell Storing Minor" gecastet zu werden\\ Zahlen 1,2,3 vor dem Zauber gibt an welche Zauber auf der Spells Known Liste sind. Ohne Zahl: Kandidat für die Liste. === Grad 0 === **8 erlaubt** TODO: optimieren mit Barde \\ * 1 Prestidigitation: Performs minor tricks. * 2 Mending: Makes minor repairs on an object. * 3 Detect Magic: Detects spells and magic items within 60 ft. * 4 Detect Poison: Detects poison in one creature or small object. * 5 Resistance: Subject gains +1 on saving throws. touch (+ Premanent + 500XP :) ) * 6 Dancing Lights: Creates torches or other lights. ( nur weil ich supporte bin, Ich brauche ihn nicht) * 7 Mage Hand: 5-pound telekinesis. * 8 Message: Whispered conversation at distance. === Grad 1 === **5 erlaubt** FIXME 1 bis 2 zu viel \\ * 1 Magic Missile * 2 True Strike (+20 auf AT – egal welche, also auch ranged touch) __Ring__ * 3 Mage Armor 9h (1h je Level) * 4 Grease * 5 Shild (+4 AC, 1min/level) __Ring__ * 6 Ray of Enfeeblement: Ray deals 1d6 +1 per two levels Str damage. * 1/day Charm Person * (7) BLOCK THE SEED (Block the Seed - alternativ: als Pircing) * Mount * Alarm * Rascher Rückzug === Grad 2 === **4 erlaubt**\\ * 1 Glitterdust: Blinds creatures, outlines invisible creatures. * 2 Scorching Ray: Ranged touch attack, 4d6 fire damage , 2 rays auf level 9 * 3 SPEZILLER ANTI GRAPPLE Zauber, der in SL Hand ein Partykiller ist -- Personal __Ring__ * 4 BALEFUL TRANSPOSITION (Teleport Vertauschen) * * Web: Fills 20-ft.-radius spread with sticky spiderwebs. * Protection from Arrows: Subject immune to most ranged attacks. * Resist Energy: Ignores first 10 (or more) points of damage/attack from specified energy type. * Spectral Hand: Creates disembodied glowing hand to deliver touch attacks. * Knock: Opens locked or magically sealed door. * Whispering Wind: Sends a short message 1 mile/level. * Eagle’s Splendor: Subject gains +4 to Cha for 1 min./level. * Rope Trick: As many as eight creatures hide in extradimensional space. * Invisibility * Blure (20% miss chance) * Spiegelbilder * Bear Endurance ist besser als "flase Live"! touch; +4 auf KO => 2*9=18 Lebenspunkte & +2 Fortitude save) * === Grad 3 === **3 erlaubt**\\ * 1 Haste: One creature/level moves faster, +1 on attack rolls, AC, and Reflex saves. * 2 Lightning Bolt: Electricity deals 1d6/level damage. * Dispel Magic * 1/day? Suggestion * Heroism: Gives +2 bonus on attack rolls, saves, skill checks. * Tongues: Speak any language. * Fireball: 1d6 damage per level, 20-ft. radius. * Wind Wall: Deflects arrows, smaller creatures, and gases. * Displacement: Attacks miss subject 50%. * Invisibility Sphere: Makes everyone within 10 ft. invisible. * Vampiric Touch: deals 1d6/two levels damage = 4w6; caster gains damage as HP. * Hold Person === Grad 4 === **2 erlaubt**\\ * 1 ORB OF COLD (9w6 Schaden & 1 Runde Blind/ Will negates) * * RESIST ENERGY, MASS * Assay Spell Resistance: +10 bonus on caster level checks to defeat one creature’s spell resistance. * Dimensional Anchor: Bars extradimensional movement. * * Globe of Invulnerability, Lesser: Stops 1st- through 3rd-level spell effects. * Dimension Door: Teleports you short distance. * * Charm Monster: Makes monster believe it is your ally. * Confusion: Subjects behave oddly for 1 round/level. * Crushing Despair: Subjects take -2 on attack rolls, damage rolls, saves, and checks. * Fire Shield: Creatures attacking you take fire damage (1w6+9 casterLevel); you’re protected from heat or cold. * Rainbow Pattern: Lights fascinate 24 HD of creatures. * Bestow Curse: -6 to an ability score; -4 on attack rolls, saves, and checks; or 50% chance of losing each action. * Enervation: Subject gains 1d4 negative levels. * Stoneskin (touche: damage reduction 10/adamantine) * Fire Shield (1/2 schaden von fire or cold !PERSONAL!, und 1w6+9 schaden wenn man im melee angegriffen wird) * ORB OF FORCE (Fire, cold, sonic, electr,... jeweils extra lernen) : Globe of force deals 1d6/level ===== Barden Zauber ===== FIXME Optimieren was davon auf die Barden und was auf die Sorccerer Liste kommt. (Spells per Day und so) === level 0 === **4 erlaubt \\ * Barden exklusiv: Know Direction (wo ist Norden) * Barden exklusiv: Summon Instrument (große Trommel als Deckung, großes Blechblassinstument als Waffe, Flöte als) * Ghost Sound: Figment sounds. * Read Magic: Read scrolls and spellbooks. ===== Ausrüstung ===== ^Gold ^ Objekt^ |4000 | Headband of CH +2 (+4 wäre 16k Gold) - Eigentlich Cloak, aber Kopf sollte OK sein | |2000 | Amulet of natural Armor (AC +1)| |9000 | Cloak of Resistance: +3 auf alle Saving Throwes| |4000 | Dex Handschuhe (Dex+2)| |18000 | Ring: Spell Storing, Minor (bis Level 3)| |8000 | Protection Ring (AC+2)| |4000* | Bauchnabel Pircing: Block the Seed (Spell Level 1) --- Sollte eigentlich für weniger zu haben sein, aber nicht "Core" FIXME | |1000 | Healing Belt| |2500 | Endure Elements Boot (Boots of the Winterlands)| | | | |780 | Arcarn Order: 750 Aufnahme, 30 Gold je Monat| | | | |2500 | Bag of Holding I| |1500 | Arteficer Monocle ??? Da ich keine Zauberkunde steigere...| |9000 | Perle der Macht 3| | | | |50 | Heiltrank 1w8+2| |22 | Silber Dolch| | | | |2 | Rucksack| |0,1 | Wasserschlauch| |0,1 | Proviantbeutel| |1 | Essen (2Tage)| |0,1 | Schlafssack| |0,5 | Hängematte| |10 | „Explorer“ Outfit| |0,2 | 10f Seil (Rope Trick)| |1 | Seil 50ft| | | | |55 | Künstlerwerkzeug (Kerzen, Seife, Massageöl, und so Zeug), +50 für Meisterarbeit| |summe || |66.422 | Maximal: 66.000 ( Bau auf Level 11) FIXME | ------------------------------------------------------------------------------------------------ [[rpg:dud_einzelabenteuer:start|zurück]] [[http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/de/|{{:copyright:cc-by-sa.png}}]] (C) 2018 Kuma